Friday 8 December 2017

9 декември - Зачатие на св. Ана

Днес св. Църква отбелязва зачатието на св. Ана - майката на Пресв. Богородица. Знаем, как се е гледало на бездетството в древния Израил, знаем как Йоаким и Ана дълги години е трябвало да понасят укорите на съседи и близки заради това, че нямат дете. Но Бог не оставя Своите люде и в най-тежките моменти Той дава утеха на всички страдащи; такава утеха той дава и на Йоаким и Ана.


Ето как тропарят на днешния празник ни говори за това събитие: "Днес оковите на безчадието се развързват, защото Бог, като чу Иоаким и Анна, повече от тяхната надежда Той сам им обеща да се роди Отроковицата, от която се роди Сам Неописаният, Който, станал Човек, повели на ангелите да й викат: радвай се, благодатна, Господ е с тебе"!

Още от 7 в. са запазени химните и молитвите на св. Йоан Дамаскин, и една от тях предава думите на св. Ана, която възкликва:

"Радвайте се заедно с мен, всички колена Израилеви! Аз нося рожба до сърцето си. Спасена съм от укора за бездетството ми. Тъй беше угодно на Бога, който чу молитвата ми, излекува болката ми и ми даде каквото сърцето ми желаеше."

Тъй и ние не трябва да униваме, когато не ни се дава нещо, когато го желаем, а с търпение и упование в Бога да вярваме, че Христос е с нас и че Той ще ни даде всичко в свое време, тъй че да посрами онези, които ни хулят, и да покаже на околните и на всички хора, че Той винаги е верен на обещанията Си, които е приготвил за вярващите в Него и изпълняващите Неговата воля.

No comments:

Post a Comment